Koeßler, Paul 1896-1987
Born: | 19.06.18961896-06-19T00:00:00+01:00, Ingolstadt |
---|---|
Died: | 15.07.19871987-07-15T00:00:00+02:00, Inzell |
Other Names: |
|
Occupation: | Engineer / Professor / Sachbuchautor / Stadtratsmitglied / Fahrzeugtechniker / Professor / Hochschulrektor / Kommunalpolitiker |
Corporate Relations: | Technische Hochschule Braunschweig Technische Universität Braunschweig. Institut für Fahrzeugtechnik |
Geographical Relations: | Place of birth: Ingolstadt Sterbeort: Inzell Location of work: Braunschweig Location of work: München Country: Germany (XA-DE) |
Biographical References: | BBL (1996), S. 337 Das Bundesarchiv, Zentrale Datenbank Nachlässe DbA (WBIS) Ertel (2011), S. 41 GND (102622621X) Internet Wikidata (Q15428318) Wikipedia |
Archived Material: | Kalliope |
Subsystems: | Index Theologicus |
Newest Titles (by)
Publication Timeline
Details
- Koessler, Paul Felician Carl
- Koeßler, P.
- Koeßler, Paul Felician Carl
MARC
LEADER | 00000cz a2200000n 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 726292230 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20210721211909.0 | ||
008 | 120924n||aznnnabbn | aaa |c | ||
024 | 7 | |a Q15428318 |2 wikidata |9 PipeLineGenerated | |
024 | 7 | |a http://d-nb.info/gnd/102622621X |2 uri | |
024 | 7 | |a 5106371 |2 geprishisp | |
035 | |a (DE-588)102622621X | ||
035 | |a (DE-627)726292230 | ||
035 | |a (DE-576)371522471 | ||
035 | |z (DE-588a)157893332 |9 v:zg | ||
043 | |c XA-DE | ||
079 | |a g |b p |c v |q l |q f |v piz | ||
100 | 1 | |a Koeßler, Paul |d 1896-1987 | |
375 | |a 1 |2 iso5218 | ||
400 | 1 | |a Koeßler, P. |d 1896-1987 | |
400 | 1 | |a Koessler, Paul Felician Carl |d 1896-1987 |4 navo |w r |i Vollstaendiger Name |e Vollstaendiger Name | |
400 | 1 | |a Koeßler, Paul Felician Carl |d 1896-1987 |4 navo |w r |i Vollstaendiger Name |e Vollstaendiger Name | |
510 | 2 | |0 (DE-627)100834159 |0 (DE-576)190345101 |0 (DE-588)36226-8 |a Technische Hochschule Braunschweig |4 affi |w r |i Affiliation |e Affiliation | |
510 | 2 | |0 (DE-627)102811806 |0 (DE-576)192829432 |0 (DE-588)142096-3 |a Technische Universität Braunschweig |b Institut für Fahrzeugtechnik |4 affi |w r |i Affiliation |e Affiliation | |
548 | |a 1896-1987 |4 datl |w r |i Lebensdaten | ||
548 | |a 19.06.1896-15.07.1987 |4 datx |w r |i Exakte Lebensdaten | ||
550 | |0 (DE-627)10628651X |0 (DE-576)208968652 |0 (DE-588)4026955-3 |a Ingenieur |4 berc |w r |i Charakteristischer Beruf | ||
550 | |0 (DE-627)106294369 |0 (DE-576)208959793 |0 (DE-588)4025243-7 |a Hochschullehrer |4 beru |w r |i Beruf | ||
550 | |0 (DE-627)341840157 |0 (DE-576)214886018 |0 (DE-588)4670833-9 |a Sachbuchautor |4 beru |w r |i Beruf | ||
550 | |0 (DE-627)105671851 |0 (DE-576)209653132 |0 (DE-588)4134536-8 |a Stadtratsmitglied |4 beru |w r |i Beruf | ||
550 | |a Dr.-Ing. |4 akad |w r |i Akademischer Grad | ||
550 | |a Fahrzeugtechniker |4 beru |w r |i Beruf | ||
550 | |0 (DE-627)106294369 |0 (DE-576)208959793 |0 (DE-588)4025243-7 |a Hochschullehrer |4 beru |w r |i Beruf | ||
550 | |a Hochschulrektor |4 beru |w r |i Beruf | ||
550 | |0 (DE-627)191449601 |0 (DE-576)211999881 |0 (DE-588)4396366-3 |a Kommunalpolitiker |4 beru |w r |i Beruf | ||
551 | |0 (DE-627)106286447 |0 (DE-576)208968733 |0 (DE-588)4026991-7 |a Ingolstadt |4 ortg |w r |i Geburtsort | ||
551 | |0 (DE-627)70297286X |0 (DE-576)208971440 |0 (DE-588)4027587-5 |a Inzell |4 orts |w r |i Sterbeort | ||
551 | |0 (DE-627)106370030 |0 (DE-576)208874119 |0 (DE-588)4008065-1 |a Braunschweig |4 ortw |w r |i Wirkungsort | ||
551 | |0 (DE-627)105722073 |0 (DE-576)209596570 |0 (DE-588)4127793-4 |a München |4 ortw |w r |i Wirkungsort | ||
667 | |a NDSBIO | ||
670 | |a Wikipedia |u https://de.wikipedia.org/wiki/Paul_Koe%C3%9Fler |9 PipeLineGenerated | ||
670 | |a Das Bundesarchiv, Zentrale Datenbank Nachlässe | ||
670 | |a Internet |u http://www.nachlassdatenbank.de/ | ||
670 | |a DbA (WBIS) | ||
670 | |a BBL (1996), S. 337 | ||
670 | |a Ertel (2011), S. 41 | ||
678 | |b Professor für Fahrzeugtechnik an der Technischen Hochschule Braunschweig 1934-1964 | ||
678 | |b Maschinenbau-Studium an der TH München; 1924-1934 tätig bei der Deutschen Reichsbahn; 1930 Promotion an der TH München; 1934 Habilitation an der TH Braunschweig, dort danach o. Professor für Dampfkessel, Kolbenmaschinen und Eisenbahnmaschinen; 1940 Begründer des späteren Instituts für Fahrzeugtechnik an der TH Braunschweig; 1945 von den Amerikanern zum Bürgermeister von Klein-Rhüden ernannt; 1950-1952 Rektor der TH Braunschweig; Stadtverordneter und Ratsherr der Stadt Braunschweig; 1950 Karmarsch-Denkmünze; Großes Bundesverdienstkreuz (1964) | ||
BEA | |a Kalliope Verbundkatalog |u https://kalliope-verbund.info/gnd/102622621X |0 lr |v Teilnachlass | ||
BIB | |a 1 |o create_literary_remains_records | ||
ORI | |a SA-MARC-ixtheoc001.raw | ||
SUB | |a BIB |b 1 | ||
SUB | |a IXT |b 1 | ||
TIT | |a ixtheo |