Kybernetische Grundlagen des Lernens und Lehrens
Main Author: | |
---|---|
Format: | Print Book |
Language: | German |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
WorldCat: | WorldCat |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
Stuttgart
Klett
1968
|
In: | Year: 1968 |
Edition: | 2. neubearb. Aufl. |
Series/Journal: | Erziehungswissenschaftliche Bücherei
|
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Cybernetic pedagogy
B Programmed teaching B Data-processing / Educational system B Cybernetic pedagogy / Learning / School teaching |
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 1072248468 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20240831111601.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 850101s1968 gw ||||| 00| ||ger c | ||
028 | 5 | 2 | |a 92175 |
035 | |a (DE-627)1072248468 | ||
035 | |a (DE-576)002248468 | ||
035 | |a (DE-599)BSZ002248468 | ||
035 | |a (OCoLC)44568068 | ||
035 | |a (OCoLC)44568068 | ||
035 | |a (OCoLC)252017679 | ||
035 | |a (DE-604)8028964829 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
041 | |a ger | ||
044 | |c XA-DE | ||
082 | 0 | |a 153.1/5 | |
084 | |a 1 |2 ssgn | ||
084 | |a DP 1080 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19778:761 | ||
084 | |a CX 1000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19213: | ||
084 | |a CM 5000 |q DE-16-143 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/18956: | ||
084 | |a CX 3000 |q DE-16-143 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19214: | ||
100 | 1 | |0 (DE-588)118060856 |0 (DE-627)079218954 |0 (DE-576)314549463 |4 aut |a Cube, Felix von |d 1927-2020 | |
109 | |a Cube, Felix von 1927-2020 |a Cube, Felix v. 1927-2020 | ||
245 | 1 | 0 | |a Kybernetische Grundlagen des Lernens und Lehrens |c Felix v. Cube |
250 | |a 2. neubearb. Aufl. | ||
264 | 1 | |a Stuttgart |b Klett |c 1968 | |
300 | |a 237 S. |b Ill., graph. Darst. | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
490 | 0 | |a Erziehungswissenschaftliche Bücherei | |
500 | |a Literaturverz. S. 228 - 234 | ||
583 | 1 | |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet |f PEBW |h DE-24 |x XA-DE-BW |2 pdager |5 DE-31 | |
583 | 1 | |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet |f SSG |x XA-DE-BW |2 pdager |5 DE-21 | |
601 | |a Kybernetik | ||
601 | |a Grundlage | ||
689 | 0 | 0 | |d s |0 (DE-588)4166272-6 |0 (DE-627)105433985 |0 (DE-576)20990092X |2 gnd |a Kybernetische Pädagogik |
689 | 0 | |5 (DE-627) | |
689 | 1 | 0 | |d s |0 (DE-588)4047411-2 |0 (DE-627)106194666 |0 (DE-576)209073497 |2 gnd |a Programmierter Unterricht |
689 | 1 | |5 (DE-627) | |
689 | 2 | 0 | |d s |0 (DE-588)4011152-0 |0 (DE-627)106354140 |0 (DE-576)208892052 |2 gnd |a Datenverarbeitung |
689 | 2 | 1 | |d s |0 (DE-588)4006681-2 |0 (DE-627)10637673X |0 (DE-576)208866574 |2 gnd |a Bildungswesen |
689 | 2 | |5 (DE-627) | |
689 | 3 | 0 | |d s |0 (DE-588)4166272-6 |0 (DE-627)105433985 |0 (DE-576)20990092X |2 gnd |a Kybernetische Pädagogik |
689 | 3 | 1 | |d s |0 (DE-588)4035408-8 |0 (DE-627)106247867 |0 (DE-576)20901248X |2 gnd |a Lernen |
689 | 3 | 2 | |d s |0 (DE-588)4062005-0 |0 (DE-627)106133829 |0 (DE-576)209142065 |2 gnd |a Unterricht |
689 | 3 | |5 (DE-627) | |
889 | |w (DE-627)021291748 | ||
935 | |a mteo | ||
935 | |i mdedup | ||
936 | r | v | |a DP 1080 |b Allgemeines und Deutschland |k Pädagogik |k Didaktik und Methodik des Unterrichts |k Theorien der Didaktik |k Informationstheoretische Didaktik |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1271685957 |0 (DE-625)rvk/19778:761 |0 (DE-576)201685957 |
936 | r | v | |a CX 1000 |b Allgemeines |k Psychologie |k Pädagogische Psychologie |k Allgemeines |0 (DE-627)127148417X |0 (DE-625)rvk/19213: |0 (DE-576)20148417X |
936 | r | v | |a CM 5000 |b Informationstheorie, Kybernetik |k Psychologie |k Allgemeines. Geschichte und Methodik |k Informationstheorie, Kybernetik |0 (DE-627)1271600196 |0 (DE-625)rvk/18956: |0 (DE-576)201600196 |
936 | r | v | |a CX 3000 |b Pädagogische Lernpsychologie |k Psychologie |k Pädagogische Psychologie |k Pädagogische Lernpsychologie |0 (DE-627)1270879049 |0 (DE-625)rvk/19214: |0 (DE-576)200879049 |
951 | |a BO | ||
BIB | |a 1 | ||
ELC | |b 1 | ||
ITA | |a 1 |t 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 2016747935 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 1072248468 | ||
LOK | |0 005 20030403000000 | ||
LOK | |0 008 030403||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21 |c DE-627 |d DE-21 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21 | ||
LOK | |0 852 1 |c 5 A 1492 a |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a konv | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 2016747978 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 1072248468 | ||
LOK | |0 005 20100408114118 | ||
LOK | |0 008 981118||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-35 |c DE-627 |d DE-21-35 | ||
LOK | |0 541 |e 1969/35711 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-35 | ||
LOK | |0 852 1 |c Pp 5.015/2 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 2016747986 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 1072248468 | ||
LOK | |0 005 20021206000000 | ||
LOK | |0 008 960319||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-108 |c DE-627 |d DE-21-108 | ||
LOK | |0 092 |o l | ||
LOK | |0 541 |e 737/79 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-108 | ||
LOK | |0 852 1 |c HL 240.010 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 936ln |0 1300135786 |a HL 240 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 2016748001 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 1072248468 | ||
LOK | |0 005 20100406201738 | ||
LOK | |0 008 050820||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-46 |c DE-627 |d DE-21-46 | ||
LOK | |0 541 |e 14082 | ||
LOK | |0 689 |a s |0 1311365192 |a Kybernetik | ||
LOK | |0 689 |a s |0 1311379983 |a Lernen | ||
LOK | |0 689 |a s |0 1311392521 |a Lehren | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-46 | ||
LOK | |0 852 1 |c D 7/1968,5 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a k046 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 2016748036 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 1072248468 | ||
LOK | |0 005 20080909121842 | ||
LOK | |0 008 050308||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-37 |c DE-627 |d DE-21-37 | ||
LOK | |0 541 |e 5344 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-37 | ||
LOK | |0 852 1 |c F 373 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a k037 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
ORI | |a TA-MARC-ixtheo_oa001.raw | ||
REF | |a Bildungsinformatik | ||
REL | |a 1 | ||
STA | 0 | 0 | |a Cybernetic pedagogy,Data-processing,Electronic data-processing,Automated data-processing,Electronic data processing,Educational system,Learning,Learning process,Programmed teaching,School teaching,School teaching,Teaching,Lessons,Classroom,Didactics |
STB | 0 | 0 | |a Apprentissage,Enseignement programmé,Enseignement,Enseignement,Cours,Cours,Cours (motif),Cours,Pédagogie cybernétique,Système éducatif,Enseignement,Enseignement,Traitement de données,Informatique,Informatique |
STC | 0 | 0 | |a Aprendizaje,Enseñanza programada,Enseñanza,Enseñanza,Pedagogía cibernética,Procesamiento de datos,Sistema educacional |
STD | 0 | 0 | |a Apprendimento,Elaborazione dati,Istruzione,Istruzione programmata,Lezione <motivo>,Lezione,Insegnamento,Insegnamento,Insegnamento (motivo),Insegnamento,Pedagogia cibernetica |
STE | 0 | 0 | |a 学习,教育系统,数据处理,数据处理,课程,教学 |
STF | 0 | 0 | |a 學習,教育系統,數據處理,資料處理,課程,教學 |
STG | 0 | 0 | |a Aprendizagem,Ensino programado,Ensino,Ensino,Pedagogia cibernética,Processamento de dados,Sistema educacional |
STH | 0 | 0 | |a Кибернетическая педагогика,Обработка данных,Преподавание,Преподавание,Урок,Урок (мотив),Программированное обучение,Система образования,Учебный процесс |
STI | 0 | 0 | |a Διδασκαλία <μοτίβο>,Διδασκαλία,Μάθημα,Μάθημα (μοτίβο),Εκπαίδευση,Εκπαιδευτικό σύστημα,Επεξεργασία δεδομένων,Κυβερνητική παιδαγωγική,Μάθηση,Προγραμματισμένη διδασκαλία |
SUB | |a BIB |a REL | ||
SYG | 0 | 0 | |a Pädagogistik,Kybernetik , Programmgesteuerte Unterweisung,Programmierte Instruktion,Programmierte Unterweisung,Programmiertes Lernen,Programmiertes Lehren , ADV,Automatische Datenverarbeitung,Automatisierte Datenverarbeitung,EDV,Elektronische Datenverarbeitung , Educational system,Bildungssektor,Bildungssystem,Education system,Erziehungssystem,Erziehungswesen,Erziehungswesen , Pädagogistik,Kybernetik , Lernprozess,Lernvorgang , Schulunterricht,Unterrichtsgestaltung,Unterricht |