Who was sitting in the theatre at Miletos?: an epigraphical application of a novel theory
Stephen Mitchell has proposed a broad view of the cult of the Most High God (Theos Hypsistos) in which the followers describe themselves as theosebes. This provides a robust identity for these God-fearers and allows for a wider local context for theosebes (and other God-fearer) inscriptions. Mitchel...
1. VerfasserIn: | |
---|---|
Medienart: | Druck Aufsatz |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
2005
|
In: |
Journal for the study of Judaism in the Persian, Hellenistic and Roman period
Jahr: 2005, Band: 36, Heft: 4, Seiten: 397-416 |
normierte Schlagwort(-folgen): | B
Mitchell, Stephen 1948-
/ Milet
/ Theater
/ Inschrift
/ Monotheismus
/ Judentum
/ Nichtjüdische Religion
/ Interreligiöser Dialog
|
IxTheo Notationen: | BC Altorientalische Religionen HD Frühjudentum HH Archäologie NBC Gotteslehre |
weitere Schlagwörter: | B
Theater
B Milet B Monotheismus B Diasporajudentum B theosebēs B Epigraphik |
Parallele Ausgabe: | Elektronisch
|