John 18:28-19:22 and the paradox of judgement

Wie kann der johanneische Pilatus Jesus sowohl für unschuldig als auch für schuldig daran erklären, sich zum König der Ἰουδαῖοι gemacht zu haben? In dieser Studie wendet Blake Wassell einige neue römische und jüdische Kontexte auf dieses Paradox an.

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Bibliographic Details
Main Author: Wassell, Blake 1991- (Author)
Corporate Author: University of Otago (Degree granting institution)
Format: Electronic Book
Language:English
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WorldCat: WorldCat
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Published: Tübingen Mohr Siebeck 2021
In: Wissenschaftliche Untersuchungen zum Neuen Testament (543)
Year: 2021
Reviews:[Rezension von: Wassell, Blake, 1991-, John 18:28-19:22 and the paradox of judgement] (2022) (Wingerden, Ruben van)
[Rezension von: Wassell, Blake, 1991-, John 18:28-19:22 and the paradox of judgement] (2023) (Burz-Tropper, Veronika, 1984 -)
[Rezension von: Wassell, Blake, 1991-, John 18:28-19:22 and the paradox of judgement] (2023) (Harstine, Stanley)
Series/Journal:Wissenschaftliche Untersuchungen zum Neuen Testament 543
Standardized Subjects / Keyword chains:B Bible. Johannesevangelium 18,28-19,22 / Pilatus, Pontius ca. 1. Jh. v. Chr./1. Jh. / Trial / Judgment
B Pilatus, Pontius ca. 1. Jh. v. Chr./1. Jh. / John
IxTheo Classification:HC New Testament
Further subjects:B Pilate
B Wissenschaftliche Untersuchungen zum Neuen Testament 2. Reihe
B Neues Testament
B Twitter
B Betel
B geistliches Schauspiel
B Vätergeschichte
B Thesis
B The gospel according to John
B New Testament Studies
B Funktionen der Lehrkräfte im Religionsunterricht
B Ambiguity
B Jewish Studies
Online Access: Presumably Free Access
Volltext (lizenzpflichtig)
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Parallel Edition:Electronic
Description
Summary:Wie kann der johanneische Pilatus Jesus sowohl für unschuldig als auch für schuldig daran erklären, sich zum König der Ἰουδαῖοι gemacht zu haben? In dieser Studie wendet Blake Wassell einige neue römische und jüdische Kontexte auf dieses Paradox an.
In this study, Blake Wassell applies new Roman and Jewish contexts to a Johannine ambiguity, which is Pilate declaring Jesus both innocent and guilty of making himself King of the Ἰουδαῖοι. Pilate repeats that he finds in Jesus no basis for the accusation, and yet he also writes the content of the accusation in the inscription on the cross. The paradox leads readers into another paradox: the Ἰουδαῖοι make themselves the accused as they make the accusation, and Jesus conquers as he is conquered. The author analyses how they destroy the temple of his body, so that he can raise it and how they exalt him, so that he can reveal himself.
ISBN:3161599292
Persistent identifiers:DOI: 10.1628/978-3-16-159929-3