1Cor 15,40–41: Paul and the Heavenly Bodies
Interpreters who have claimed that Paul viewed the heavenly bodies of 1Cor 15,40-41 as living beings have used two basic arguments that are each beset by inherent weaknesses. One enumerates the views of various Hellenistic philosophers and others concerning the animate nature of the stars. The other...
Main Author: | |
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Format: | Electronic Article |
Language: | English |
Check availability: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
De Gruyter
2022
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In: |
Zeitschrift für die neutestamentliche Wissenschaft
Year: 2022, Volume: 113, Issue: 2, Pages: 159-179 |
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Bible. Corinthians 1. 15,40-41
/ Celestial body (motif) (Motif)
/ Star
/ Creation
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IxTheo Classification: | HC New Testament |
Further subjects: | B
1Cor 15,40–41
B heavenly bodies B Paul and the stars |
Online Access: |
Volltext (lizenzpflichtig) Volltext (lizenzpflichtig) |
Summary: | Interpreters who have claimed that Paul viewed the heavenly bodies of 1Cor 15,40-41 as living beings have used two basic arguments that are each beset by inherent weaknesses. One enumerates the views of various Hellenistic philosophers and others concerning the animate nature of the stars. The other argument claims that all usages of σῶμα in Paul refer to organic entities. Scholars have often ignored handbooks such as those of Aetius that include many alternative views. Paul based his affirmations on sense experience and probably believed that the heavenly bodies were creations of God — but not animate beings. A corollary of this conclusion is that Paul’s statements about heavenly bodies do not indicate anything about the composition of the σῶμα πνευματικόν in 1Cor 15. Exegeten, die behaupten, dass Paulus die Himmelskörper in 1Kor 15,40-41 als lebendige Wesen betrachtet, haben zwei grundlegende Argumente verwendet, die beide mit inhärenten Schwächen behaftet sind. Das eine führt die Ansichten verschiedener hellenistischer Philosophen und anderer über die belebte Natur der Sterne an. Das andere Argument besagt, dass sich alle Verwendungen von σῶμα bei Paulus auf organische Wesen beziehen. In der Forschung sind Handbücher wie das von Aetius, die viele alternative Ansichten enthalten, oft ignoriert worden. Paulus stützte seine Behauptungen auf Sinnerfahrung und glaubte wahrscheinlich, dass die Himmelskörper zwar Schöpfungen Gottes waren - aber keine belebten Wesen. Eine Folge dieser Schlussfolgerung ist, dass Paulus’ Aussagen über Himmelskörper nichts über die Zusammensetzung des σῶμα πνευματικόν in 1Kor 15 aussagen. |
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ISSN: | 1613-009X |
Contains: | Enthalten in: Zeitschrift für die neutestamentliche Wissenschaft
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Persistent identifiers: | DOI: 10.1515/znw-2022-0009 |